مشاوره،برنامه ریزی،سبک زندگی،استخاره،انواع فال؛ حافظ،شمس،مولانا،تعبیرخواب،آنلاین و با شیوه نو

دل نوشته ای که می تونه آرومت کنه

معرفی بخش های مختلف سایت

قطعه ای از رمان ایکاش (تلخ تر از اسپرسو)


فال حافظ صوتی با تفسیر

روخوانی دلنشین فال حافظ

با صدای استاد موسوی گرمارودی

شماره فال حافظ برای درخواست تعبیر فال حافظ آنلاین : 373

خيز تا خرقه صوفی به خرابات بريم

شطح و طامات به بازار خرافات بريم

 

سوی رندان قلندر به ره آورد سفر

دلق بسطامی و سجاده طامات بريم

 

تا همه خلوتيان جام صبوحی گيرند

چنگ صبحی به در پير مناجات بريم

 

با تو آن عهد که در وادی ايمن بستيم

همچو موسی ارنی گوی به ميقات بريم

 

کوس ناموس تو بر کنگره عرش زنيم

علم عشق تو بر بام سماوات بريم

 

خاک کوی تو به صحرای قيامت فردا

همه بر فرق سر از بهر مباهات بريم

 

ور نهد در ره ما خار ملامت زاهد

از گلستانش به زندان مکافات بريم

 

شرممان باد ز پشمينه آلوده خويش

گر بدين فضل و هنر نام کرامات بريم

 

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند

بس خجالت که از اين حاصل اوقات بريم

 

فتنه می‌بارد از اين سقف مقرنس برخيز

تا به ميخانه پناه از همه آفات بريم

 

در بيابان فنا گم شدن آخر تا کی

ره بپرسيم مگر پی به مهمات بريم

 

حافظ آب رخ خود بر در هر سفله مريز

حاجت آن به که بر قاضی حاجات بريم


کاربر گرامی چنانچه نسبت به فالی که گرفته اید سوال دارید و یا تعبیر و تفسیر آن را می خواهید بدانید و یا می خواهید فالی درست و صحیح توسط مشاورین سامانه برای شما گرفته شود می توانید با ارسال درخواست ، مشاوره ای آنلاین و کاملا متفاوت را در زندگی خود تجربه نمایید . آنانکه به این سامانه یکبار اطمینان نمودند ، مدت هاست که جزء همراهان وفادار سایت شده اند .

یک همچنین امکانی به صورت زنده و پاسخگویی در سراسر مدت شبانه روز ، برای اولین بار در کشور و بی نظیر می باشد لذا شما را دعوت می کنیم تا با ارسال درخواست تعبیر فال حافظ ، به صورت خاص از تعبیر صحیح و اختصاصی مربوط به نیتتان بهره مند شوید .

1. خرید کد اختصاصی

2. پرداخت طبق بسته های پیشنهادی

3. مشاهده آنی تعبیر فال حافظ

خرید کد اختصاصی تعبیر فال حافظ آنلاین
1. درخواست مشاهده چند تعبیر از دیوان حافظ را دارید؟

به عدد وارد نمایید.


2. در صورتیکه قبلا خرید داشته اید، کد اختصاصی قبلی خود را جهت بهره مندی از تخفیف، وارد نمایید.


تعرفه ها

هدیه ویژه سایت؛

*** 3 تعبیر = 9000 >>> فقط و فقط 5000 تومان

*** مشاهده هر تعبیر فقط و فقط 3000 تومان

پیشنهاد ویژه سایت >>> خرید بسته

فال حافظ

_ 4 تعبیر = 12000 >>> 9000 تومان
_ 7 تعبیر = 21000 >>> 15000 تومان
_ 10 تعبیر = 30000 >>> 20000 تومان
_ بیش از 15 تعبیر = 3000 >>> 1800 تومان به ازای هر تعبیر

مهلت استفاده تا 15 روز بعد از خرید می باشد.


مشاهده نمونه تعبیر فال حافظ

... نکته ای می خواهم در همان ابتدا به تو بگویم که باید قول بدی ناراحت نشی، !

از همان بیت اول اینگونه بر می آید که که در گذشته دو بار از اتفاقاتی که سلامتی تو را به خطر انداخته بود، نجات یافته ای و اگر از بزرگ ترهایت سوال کنی، داستان را به تو خواهند گفت و البته جزئیات آن در حال حاضر مهم نیست، بلکه مهم آن است که تو هنوز آن رهایی و نجات را مثل خیلی چیزهای دیگر، به صاحب این دنیا بدهکاری و شکرانه آن را اصلا به جا نیاورده ای و به خاطر اینگونه ندیدن ها و ناسپاسی ها هم از جانب خودت و هم از جانب دیگران در حق تو، امروز روزی آرامشت را از دست داده ای، پس بهتر است ابتدا از خودت شروع کنی و به این فکر کنی که اگر با تمام مشکلاتی که قراره در مورد برخیشون با هم صحبت کنیم، امروز در این نقطه قرار داری، جای بسی شکر هست، زیرا می توانست کار از اینی هم که هست بدتر شود و اصلا تو الان نباشی، بنابراین کمی هم شکر گذار باشی بد نیست!!

... آنچه که از مفاهیم غزل می توان دریافت این است که به کسی دل داده ای و از این دلدادگی دچار ضعف در تصمیم گیری شده ای.

قبلا با هرکسی که با شما تند صحبت می کرد، می جنگیدی ولی الان دیگر آنطور رفتار نمی کنی و بیشتر در خودت فرو رفته ای و حتی دیگر دوست نداری با کسی هم صحبت کنی و بیشتر اوقات به او فکر می کنی.

فکر می کنی که در حق تو بدی کرده است و دائما در ذهنت با او می جنگی. از یک طرف نمی تونی بدی ای که در حقت کرده را ببخشی و از طرف دیگر دوستش داری و اونقدر دوستش داری که حاضری دوباره ببخشیش ولی باز هم نمی تونی تصمیم بگیری.

چند نفری هم از دوستان که در اطرافت هستند، بیشتر بر مشکلات تو می افزایند و به جای آنکه مرهم تو باشند، با حرف ها و رفتارشان تو را عصبانی تر می کنند.

به نظر می رسد اگر بخواهی به این ارتباط با همین نحو ادامه دهی با مشکلات وخیم تری مواجه خواهی شد که منجر به جنگ و دعوا بین خانواده ها می شود و در این میان ممکن است شخصی از اطرافیان، کنترل خود را از دست بدهد و کار شما را برای همیشه خراب نماید، بنابراین بهتر است تا دیر نشده روشت را عوض کنی و به موارد زیر عمل نمایی؛

....

و اما در موضوع احساسی و ازدواج:

.....

در موضوع کار:

.....

... ادامه دارد



فال حافظ با تعبیر اصلی ، صحیح و آنلاین


ابتدا توصیه می شود با طهارت کامل و با نیت خیر و درست ، تمامی افکار خود را جمع و جور نمایید و ذهن خود را بر روی نیتی که دارید متمرکز می کنید و برخی گفته اند که حضرت حافظ را به شاخ نبات او قسمش می دهند و یا امثال اینها ، که البته ما به اینگونه مطالب ، توصیه نمی کنیم و تنها روی تمرکز شما تأکید می کنیم و بعد با خلوص نیت یک صلوات بفرستید ، فاتحه ای بخوانید و مجددا نیت نمایید و سپس نشانه را بر روی دکمه " فال حافظ " قرار دهید و چشمان خود را برای چند ثانیه ببندید و کلیک نمایید
فال حافظ با نیت شما در صفحه بعد نمایش داده می شود که می توانید جهت روخوانی آن با صدای استاد ، کلیک نمایید تا با شنیدن صدای دلنشین روخوانی شعر حافظ ، از دیوان حافظ ، بهره بیشتری ببرید .

نیت فال کن و دیوان حافظ را بگشا

فال حافظ آنلاین


سؤال هات را از دیوان حافظ بپرس

خیلی وقتا میشه یه سؤالاتی در ذهنتون هست و نسبت به اونها نیت می کنید و از دیوان حافظ فال می گیرید و این خیلی خوبه ولی در اینجا یک قسمت خیلی جذّاب را قرار داده ایم که به شما امکان این را میدهد که سوالات خودتون را بنویسید و فالی بهتر و متفاوت از دیوان حافظ بگیرید ؛
فقط کافیه در کادر زیر سوال خودتون را با توجه به نیتتون بنویسید و سپس چشمان خود را بسته ، نیت نمایید و سوره مبارکه حمد را بخوانید و بر روی دکمه دریافت پاسخ از دیوان حافظ آنلاین ، کلیک نمایید تا پاسخی بهتر از دیوان حافظ ، برای سوال خود مشاهده نمایید.
چنانچه در زمینه فالی که گرفته اید ابهامی داشتید و یا درخواست مشاوره در موضوعات خانوادگی ، ازدواج ، شکست های عاطفی و کسب و کار و ... داشتید می توانید با ورود به منوی ارسال درخواست با مشاورین خودتون به صورت آنلاین طرح موضوع نمایید.


فال حافظ فال حافظ

کتاب دیوان حافظ

تفسیر غزلیات با سبکی نو و متفاوت

با نیت های مختلف ؛ احساسی، ازدواج و کاری

برداشت های مختلف از هر غزل

راهکارهای متناسب با هر نیت


فال حافظ فال حافظ

کتاب رمان

ایکاش

تلخ تر از اسپرسو

راز دخترانی در این حوالی

روایت داستانی که بارها خوانده شد





تست خوش بینی/بد بینی + مشاوره رایگان
+ آیا معتقدید که همش دارید بد، می آرید؟
+ آیا هرچی فال می گیرید، با نیتتون همخوانی نداره؟
+ آیا هنوز تجربه تلخ قبلی فراموشتون نشده؟
+ آیا فکر می کنید راه ها به روتون بسته شده؟
+ آیا احساس تنهایی می کنید؟
+ آیا اطمینانتون را از دست داده اید؟
+ آیا رابطتون مثل قدیما نیست؟
+ آیا هرچی که می خواهید، نمیشه؟




دختران و نگاه جامعه امروز به آنها

نگاه به زن و خصوصاً دختران نگرشی نیست که به حال یا حتی آینده‌ای نزدیک برگردد، بلکه گویی قانونی نانوشته است که از دیرباز به اجرا درآمده و همگان بی‌قیدوشرط تمامی ارکان آن را پذیرفته‌اند. توجه به دختران به‌عنوان اعضایی از جامعه با ضعف جسمی و فکری، در طول تاریخ خود را نشان داده که این ناخواسته بر روی اعتمادبه‌نفس این قشر جامعه تأثیر منفی گذاشته و آنها را به انسان‌هایی وابسته تبدیل نموده است.

 حال اگر در این میان عده‌ای از زنان فریاد مساوات بلند نموده و خواسته‌اند این حصارها را یکی پس از دیگری به شکننده بادید منفی جامعه مواجه شده و ناچار شده‌اند، انرژی که باید صرف بالندگی و پیشرفت خودنمایند را برای مبارزه با این عقاید خرافی به کار برند. در جای‌جای فال حافظ زن را موجودی نورانی و لطیف خوانده که تنها مردان بزرگ می‌توانند، قدر سرشت پاک آن را دانسته و به عنصر وجودی‌اش احترام گذارند.

نگاه ادیان اسلامی به زن:

نگاه ادیان اسلامی به زن به‌عنوان موجودی ملکوتی که گاه راه‌های معرفت و اندیشه را سریع‌تر پیموده و در سلوک به سمت معنویت به‌جرئت بارها از مردان پیشی گرفته است، باعث شده تا حدی عقاید خرافی در مورد زن در هم بشکند.

آموزه‌ها در کتب دینی که برگرفته از سخنان خالق زن است، آن را عضوی توانمند از خلقت می‌داند که بال‌های اندیشه آن پهن و گسترده و آماده دریافت هر خیر و پراکنده نمودن آن در جهان هستی است. این تعبیر و تفسیرها از زن چیزی ورای آنچه می‌باشد که دنیای مدرن امروز از زن و توانایی‌های وی ترسیم نموده است. غزلیات حافظ با اشاره‌ای زیرکانه این موضوع را در ابیات خود بازگو نموده و با الهام از آیات الهی آن را آرام در گوش جامعه نجوا می‌کند.

 

 

چگونگی الگوبرداری زنان امروزه جامعه:

متأسفانه زن امروز به‌جای آنکه الگوبرداری خود را بر روی اسطوره‌های دینی_مذهبی استوار سازد، به ابزارهای غلطی چون آرایش، پوشیدن لباس‌های غیر عرف، رفتارهای بی‌پروا و ... چنگ زده و اعتمادبه‌نفس، پایمال‌شده خود را در میان این عوامل پلید و شوم می‌جوید. در این میان نگاه‌های تحقیرآمیز جامعه و افکار منفی که غل و زنجیر بر دست و پای زن مسلمان زده، مزید علت گشته و وی را از رسیدن به خود واقعی‌اش و درک کامل توانمندی‌ها و استقلالی که بعدازآن پدید می‌آید بازداشته است.

نمی‌توان انکار کرد در جامعه مدرن امروزی هنوز بسیاری از خانواده‌ها درگیر موضوع غلط ارجحیت داشتن پسر بر دختر بوده و برداشتن تعداد فرزندان پسر بیشتر افتخاری می‌کنند. در چنین زمانی دختران که از همان کودکی با تبعیض‌ها دست‌وپنجه نرم نموده‌اند، راه خلاصی از این فشارهای مضاعف روحی و روانی را جزء در رفتارهای افسارگسیخته و حرکت برخلاف جهت مسیر جامعه برای ابراز وجود و کاستن کمی از این فشارهای ناعادلانه نمی‌دانند.

جایگزینی رفتارهای صحیح به‌جای هنجارهای غلط:

در حال حاضر بسیار می‌بینیم که رفتارهایی چون آرایش در انظار عمومی که تا چندی منفور جامعه بود، امروزه به یک هنجار تبدیل‌شده که دختران جوان بدون اندیشه و تفکر در موردش، آن را پذیرفته و به‌جای آرایش سیرت با خلق‌وخویی پسندید به آرایش صورت به‌عنوان یک رکن برای قرار گرفتن در میان افراد متشخص و بافرهنگ می‌پردازند.

باکمی تأمل در فال حافظ و تعبیر و تفسیر ابیات آن درمی‌یابیم که باید به بعد وسیع‌تری از وجود زن نگاه شود و رفتارهایی که بویی از احکام اسلامی نمی‌دهد، ملاکی برای شخصیت و درون‌مایه زنان قرار نگیرد.

 

 



توجه به مد و مدگرایی یا ترویج فرهنگ بیگانه

پوشش به‌عنوان مهم‌ترین رکن برای ایجاد امنیت روانی در جامعه همیشه از سوی بزرگان دین موردتوجه بوده است، این امر حتی برای دور نمودن از خصایل نکوهیده چون تکبر، خودبرتربینی، غرور و ... به‌عنوان راهکاری عملی توصیه‌شده است. ازاین‌رو کمتر ابیاتی از فال حافظ را می‌یابیم که به ساده زیستی و دوری از تجمل و اسراف توصیه نشده باشد. بدین ترتیب اگر توجه به مد و مدگرایی از حد و اندازه خارج‌شده و رنگی از غرب‌زدگی چاشنی طرح‌ها و دوخت‌های آن شود، امری ناپسند است اما آن هنگام که ضمیر پاک آدمی را هشیار نماید و بارنگ‌ها و مدل‌هایش روح انسان را سرشار از نشاط و سرزندگی کند، به‌راستی معجزه‌ای است که برای ادامه حیاتی نورانی و معنوی لازم و ضروری می‌نماید.

توجه مد و مدگرایی در سال‌های اخیر:

در سال‌های اخیر توجه به مد و مدگرایی مورد استقبال بیشتری قرارگرفته به‌گونه‌ای که دیگر در محدوده سالن‌های مد ترویج نمی‌شود و بدون محدودیت پا به عرصه عمومی جامعه گذاشته و به‌وضوح چنان حدومرزها را شکسته که به مراکزی که تا چندی پیش آنها را خانه‌های فرهنگ و انتشار عقاید و آرمان‌های پاک می‌دانستیم نیز واردشده است. حتماً نام واژه‌هایی چون اکران خصوصی، اکران عمومی، فرش قرمز، پردیس و ... را در مورد آثار سینمایی شنیده‌اید.

این روش‌های تبلیغاتی تأثیر خوبی بر روی جذب افکار عمومی به سمت سینما و دست‌ساخته‌های آن دارد اما گویی امروزه هدف در این مراکز از انتشار فرهنگ ناب اسلامی به سمت مد و مدگرایی تغییر نموده و کمتر کسی است که به خطرات این رویکرد توجه نماید. تبلیغات مخربی که از پس این برنامه‌ها به بافت‌های مختلف جامعه تزریق می‌شود، ترویج پوشش‌های عجیب، ناهنجار و زننده است که به‌هیچ‌وجه برای بانوی پاک‌دامن و مرد غیور ایرانی پسندیده نیست.

در هیچ کجای فال حافظ و تعبیر و تفسیر غزلیات آن نمی‌توان دوری از دنیا به‌گونه‌ای افراطی را یافت اما غرق شدن در گرداب مد و مدگرایی نیز امری است که فنا و نابودی جامعه را در پی داشته و صدمات مهلکش کمر یک قشر خاص را نمی‌شکند و همه را با خود به تباهی می‌کشاند.

تعریفی از بدحجابی و بی‌حجابی:

بدحجابی و بی‌حجابی به‌نوعی پوشش اطلاق می‌گردد که به‌هیچ‌وجه با شئونات اسلامی سازگار نبوده و کاملاً منطبق بر فرهنگ غربی و مطابق با الگوهای نادرست آن‌ها ترویج می‌شود و به‌راستی بافرهنگ ایرانی فرسنگ‌ها فاصله دارد. نمی‌توان انکار کرد که متخصصانی زبده، کارآزموده و متدین امروزه به عرصه مد و مدگرایی واردشده و به طراحی و دوخت نمونه‌هایی مطابق با شئون اسلامی و موردپسند قشرهای مختلف جامعه پرداخته‌اند و آن‌قدر قدرتمند به این عرصه واردشده‌اند که اگر در مورد سبک موردپسند خود در میان طرح‌های ارائه‌شده توسط آنها، تحقیقات خوبی صورت دهیم، به‌راستی از تمامی مدل‌های غربی فارغ می‌شویم.

مد اگر با آموزه‌های دینی و معیارهای اخلاقی صحیح برگرفته از آیات و روایات یا پند و اندرزهای موجود در غزلیات حافظ، کتاب دیوان شمس و مولانا و ... همراه شود، آن‌قدر توانمند است که می‌تواند به‌عنوان عنصری فرهنگ‌ساز معیارهای غلط را زیر پا گذاشته و در قالب سفیری برای فرهنگ به‌دوراز تعلقات پوچ، تن‌پوش‌هایی باکیفیت را به جوامع مختلف هدیه دهد.

 

 



ازدواج و نگرش تفسیرهای حافظ به آن

 

امری زیربنایی‌تر و مهم‌تر از دیرباز در جوامع مانند ازدواج پایه‌ریزی نشده است و در حال حاضر نیز هنوز قداست و پاکی خود را در میان نسل نو خواسته امروزی حفظ نموده، اما تمایل به ورود به این عرصه بسیار کمرنگ‌تر از گذشته دیده می‌شود. واکاوی‌ها حول این مسئله نشان می‌دهد، موضوع ازدواج به مرحله و فصلی جدید واردشده و با درون‌مایه گذشته فاصله بسیاری گرفته است، زیرا عناصری چون تحصیلات، تغییر نگرش، تحول در سبک زندگی و ... زمینه تغییرات بستر جامعه و خصوصاً مهم‌ترین و حساس‌ترین نهاد آن بانام خانواده را پدید آورده است. تفسیرهای حافظ همیشه به ازدواج به‌عنوان پیمانی برای انس بین روح و نه‌تنها جسم تکیه می‌کند، به همین دلیل است که ناگسستنی به نظر می‌آید و شکستن پیمان بین دو روح را محال محض می‌شمارد.

معنای ازدواج در ذهن جوان امروز:

معنای ازدواج در ذهن جوان امروز دچار دگرگونی شده به همین دلیل رویکرد و چگونگی رویارویی وی با آن نیز به‌گونه‌ای دیگر رخ می‌نمایاند و آنچه از همه نمایان‌تر است یک نوع واپس‌زدگی به این مقوله مهم و شرط حیات و بقای جامعه انسانی است. شاید بتوان افول ارزش‌های انسانی و توجه و میل بی‌حدوحصر و بیمارگونه به مسئله لذت‌گرایی را اصلی‌ترین علت برشمرد اما این بی‌میلی گاه ریشه در ناامنی اقتصادی و عدم توانایی در مدیریت هزینه‌های مالی نیز دارد و نمی‌توان آن را فقط به مسئله‌های ارزشی وابسته دانست.

اگرچه شعله‌ور شدن بی‌اعتمادی اجتماعی نیز توانسته مزید علت شده و معنایی غیرواقعی را از ازدواج در ذهن جوان ترسیم نماید، اما به‌راستی نمی‌توان هزینه‌های گزافی که برای بنا نهادن یک خانواده باید پرداخت نمود را انکار کرد. ازاین‌رو جوان ترجیح می‌دهد از منافعی که در پی ازدواج عاید وی می‌شود، صرف‌نظر کرده و تجرد، دوستی‌های سطحی، ازدواج سفید و ... را بهترین جایگزین امری مقدس چون ازدواج کند و بدین طریق احساسات عمیق، انرژی و نشاط جوانی خود را دست‌مایه روابطی نامشروع نماید که جز ضخمی نمودن روح لطیفش ثمره‌ای دیگر برای وی ندارد.

 

دلایل تعویق انداختن ازدواج جوانان:

خارج شدن ازدواج از فهرست اولویت زندگی جوانان گاه ریشه در اقتصاد این معضل همیشگی تمامی جوامع دارد و گاه می‌توان آن را به دلایل اجتماعی و رابطه بی‌بندوبار و با جنس مخالف دانست که باعث شده جوانان نتوانند شخصی که صلاحیت لازم برای اعتماد را داشته بیابند و ارتباط‌ها را بر پایه‌ای از شک و بدبینی استوار ساخته، به همین دلیل به نهایتی که ازدواج باشد نمی‌رسد. به همین دلیل دست به برقراری رابطه‌هایی با پایان نامشخص و چه‌بسا زیان‌آور می‌زنند و تا می‌توانند از پذیرش مسئولیت خطیر ازدواج طفره می‌روند.

فال حافظ آنگاه‌که حتی به پرهیز از نگاه هوس آلود توصیه می‌کند، مانند پدری دلسوز قصد دارد که فضای حاکم بر روابط بشری را نوری از صفا و پاکی بپراکند و جامعه را از اسارت در زنجیرهای بی‌بندوباری برهاند و آنگاه‌که ساده زیستی را در قالب تعبیر و تفسیرهای غزلیات خود بازگو می‌کند نیتی جز خیر ندارد، زیرا می‌داند کاروان چشم‌وهم‌چشمی‌ها چگونه ملت‌های بزرگ و امپراتوری‌های قدر را در طول تاریخ هزاران ساله به خاک ذلت کشانده است.

 



معرفی لباس روح و جسم در غزلیات حافظ

 

در موازین اسلامی دستور عمل‌هایی پیرامون انتخاب صحیح لباس وجود دارد، حتی با نگاهی به کتب قدیمی که از صاحب‌نظران آن اعصار به دست ما رسیده، مانند فال حافظ درمی‌یابیم که آنچه روح را به تسخیر خود درآورده باشد، ناخواسته بر عمل و رفتار آدمی تأثیر گذاشته و نمود خود را با پوشش و انتخاب لباس جسم نشان می‌دهد. باور اینکه بتوان قبول نمود روح و جسم فردی در تناقض باشد، محال است زیرا آنچه روح بدان مایل است، ناخواسته مورد طلب و نیاز جسم نیز قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب می‌توان به‌راحتی از روی ظاهر افراد تا حدی به باطن و ذهنیت آنها پی برد، به‌شرط آنکه فریبکاری در این میان نبوده و صداقت و درستکاری عنصر جاری و ساری باشد که خودنمایی می‌کند.

لباس و پوشش ازنظر آموزه‌های دینی:

لباس‌ها گاه به‌منظور تفاخر و برتری‌جویی گزینش می‌شوند و هدف از انتخاب آنها به حقارت کشیدن عده‌ای خاص است. بدین ترتیب اگر بخواهیم به بی‌راهه نرفته و صحیح گام برداریم، گاه در خلوت پناه بردن به آیات و روایات و یا گرفتن فال حافظ با تعبیر و تفسیر و گوش دل فرادادن به نصایح ارزشمند آن می‌تواند، ما را از ته چاه ظلمانی جهل و غرور رهایی بخشد و سلامت روح خود و اطرافیانمان را تضمین نماید و ما را از گرفتار شدن در هوسرانی برهاند.

چه‌بسا این تفاخرها بارها قلب بسیاری را با دشنه‌های تیز دریده و چشم‌هایی را پر از گهرهای نابی کرده که برای آن در نزد ایزد یکتا ارج‌وقربی فراوان است. بدین ترتیب آموزه‌های دینی به مقوله لباس و پوشش با جدیت کامل واردشده و آن نمونه‌ای را مناسب شأن انسانی می‌داند که طرح و رنگ آن شادی‌بخش بوده و با قصد و نیتی فاسد انتخاب‌نشده و انگیزه‌های شیطانی چون جلب نظر نامحرم در آن نهفته نباشد.

تأثیر لباس بر روح و جسم آدمی:

تأثیر لباس بر روح و جسم به علت همراهی همیشگی‌اش در تمامی مراحل زندگی افراد انکارناپذیر است و صدالبته آثار آن بر روح آدمی دوچندان ظاهر می‌شود، زیرا فقط یک لباس مناسب است که می‌تواند، خصلت‌های ناب و پسندیده‌ای چون خضوع، مهار نفس، حلم و ... را در بطن آدمی زنده کند و نگهبان این اخلاق نیکو باشد. چه‌بسا اگر اهل‌دل بوده و به نیت فال حافظ نیم اعتقادی داشته باشید می‌توانید، در میان سطح‌های برجسته این کتاب ارزنده نیز، زینت‌هایی چون فروتنی، خشوع و ... را بیابید که برای لباس روحتان آراستگی را به ارمغان می‌آورند.

بیدار شدن رذایل اخلاقی در فرد به سبب انتخاب نامناسب لباس:

کبر، غم و اندوه، ذلت، خودنمایی و ... آثاری ناخوشایند روحی هستند که برخی لباس‌های جسم برای آدمی پدید می‌آورند. ازاین‌رو در فال حافظ با تعبیر زیبای آن، برای راه گشایی، بر صفای باطن به‌جای زینت ظاهر پافشاری می‌شود و تنها راه خلاصی از گرفتار شدن به دام رذایل اخلاقی را کمک گرفتن از پرورش خصلت‌ها و خلق‌وخوهایی می‌داند که روح را به صفا و وارستگی می‌رسانند. بدین ترتیب است که جسم نیز با تأثیر گرفتن از روح سلامت خود را بازمی‌یابد و دیگر میل و رغبتی به سمت تجملات و تباهی‌های این دنیای پرزرق‌وبرق ندارد و خود را رها و آزاد می‌یابد.

 

 



مقوله مد و فشن و حافظ‌شناسی

شاید برای بسیاری مهم باشد که با طرز لباس پوشیدنشان به شخصیت درونی و اعتقادات آنها همگان پی ببرند، بدین ترتیب به‌سوی سبک‌ها و مدل‌های خاص سوق پیدا می‌کنند، البته که این امر به‌هیچ‌وجه منفور نیست. اینکه افراد بخواهند باسلیقه و طبع خود پوششان را انتخاب نمایند و به‌گونه‌ای کنترل‌شده با آن هم‌راستا باشند، مشکل‌زا نبوده و شاید یک اتفاق خوب و دل‌نشین نیز محسوب شود. آنچه در اینجا مورد نکوهش بزرگان بوده این نکته مهم است که از الگوهای مد هرروزه تأثیر گرفته و نتوانیم روند طبیعی فکری و ذهنی خود را بر آن معطوف سازیم. فال حافظ با تعبیر و تفسیر ما را به خود می‌خواند تا شاید کمی از تلقین‌های دنیای مد و فشن فاصله گرفته و زمانی بافکری آزاد به سراغ مقوله مهم پوشش برویم.

استفاده از شخصیت ثابت و استوار خود در انتخاب مد:

اگر هرروز مدل مو، لباس، آرایش و ... خود را مطابق با الهامات بیگانه که هیچ سنخیتی با روان، احساسات و اعتقاداتمان ندارند، تغییر و تحول دهیم، به‌راستی گویی فریاد بی‌ثباتی شخصیت خود را بلند نموده‌ایم. گذری در صفحات فال حافظ و انس گرفتن با ابیاتی که گویی از ضمیر روشن حافظ شیرین‌سخن تراوش نموده، همیشه ما را به سمت انتخاب‌هایی محکم و استوار که باد خزان هوس آن را مخدوش نکند، راهنمایی می‌نماید. این گزینش‌های ناب و صحیح کمکمان می‌کنند تا به‌واسطه پوشش نامناسبمان بهانه‌ای برای سودجویی و هوسرانی عده‌ای بوالهوس قرار نگیریم.

فرار از بردگی دنیای صنعتی و امیال زودگذر مادی:

تبلیغات گسترده زمینه بردگی افراد را مهیا ساخته و چنان روح و ذهن آنها را به زنجیر کشیده و آنها را به مصرف‌گرایانی بی‌اراده تبدیل کرده که گویی در بین چرخ‌دنده‌های صنعت بی‌رحم، تاب به زبان آوردن حتی اعتراضی اندک را ندارند.

 نیت فال حافظ کن و بعد بخوان و ببین که چگونه این شاعر بلندآوازه، تو را از اسارت نفس‌بر حذر می‌دارد و راه روشن سعادت را بدین گونه برای تو معرفی می‌کند. میل انسان امروزی به مصرف‌گرایی سیری‌ناپذیر است و اگر خود را بی‌قیدوبند در این بازار مد و مدگرایی رها کنیم، بردگانی می‌شویم که حتی خود از درجه ذلت و خواری‌مان بی‌خبر هستیم.

اندیشه‌های مسموم در پشت قوانین مد و فشن:

در دوردست‌ها افرادی اندیشه‌های فلسفی خطرناک و مسموم را با قوانین استایل و مد ترکیب نموده و آن را برای تحقق افکار شیطانی و پلیدشان به سمت ذهن و روح پاک جوانان روانه می‌سازند و در اندک زمانی این جوانان را از خود واقعی ایشان دور ساخته و به موجوداتی بی اداره و تسلیم محض خواسته‌های نامشروع تبدیل می‌نمایند. فال حافظ با تعبیر و پندهایی که در لابه‌لای اشعارش بیان می‌کند، پرده از افکار زهرآلودی برمی‌دارد که همیشه در طول تاریخ ضمیرهای پاک را تهدید کرده و آنها را به تباهی و فساد کشانده‌اند.

حاکمان بی‌بدیل دنیای مد:

این شما هستید که بر دنیای مد حکم رانی می‌کنید و هیچ‌کس نمی‌تواند شمارا به سلطه درآورده و به‌ناچار به انتخابی خاص وادار نماید. هرگز اسیر زرق‌وبرق‌ها و طرح و مدل‌ها نشده و سلیقه انتخابی خود را داشته باشید و مانند زمانی که نیت فال حافظ می‌کنید و خود را رها از قیدوبندها، به دست طراوت و نشاط غزل‌ها می‌سپارید، در دنیای واقعی نیز رها و آسوده از تبلیغات بیگانگان، به خود و نگرشتان اعتماد واقعی نمایید.

 

 



تأثیر پرخاشگری والدین بر کودکان

پرخاشگری در هر حد و اندازه‌ای که باشد می‌تواند تأثیر مخرب خود را داشته باشد، حال‌آنکه اگر از سوی والدین و بر روی فرزندانشان صورت پذیرد که اثربخشی دو برابری را باید شاهد باشیم، الگوپذیری کودکان از والدین خود ازیک‌طرف و حضور دائمی آن‌ها در فضایی پر از فشار عصبی می‌تواند آینده زندگی آن‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده و تئوری زندگی‌شان را به‌گونه‌ای نامطلوب تعریف نماید، حال هرچه این رفتارهای پرخاشگرانه در سنین پایین‌تر و در زمان شکل‌گیری شخصیت کودک باشد خطرناک‌تر و هرچه به سنین نوجوانی نزدیک‌تر گردد باعث برهم خوردن آرامش و توازن اخلاقی نوجوان می‌گردد و در سنین جوانی به‌عنوان شاکله‌ای از وی بروز می‌کند و بدین ترتیب ساختار خانوادگی شخصی جوان را نیز در آینده مخدوش می‌نماید، والدین به‌عنوان ریشه و اساس شکل‌گیری رفتاری نسل آینده بوده که تا خود نتوانند در رابطه دوسویه میان همسران به امنیت و آرامش قابل‌قبول دست یابند، نمی‌توانند نسل آینده را افرادی قوی، متکی به نفس و بلوغ‌یافته تربیت نمایند.

اعتمادبه‌نفس پایین و افسردگی دو مقوله‌ای است که اغلب کودکانی که در برابر پرخاشگری والدین قرارگرفته‌اند باید آن را تجربه نمایند، زیرا آن‌ها منزل را که باید محل امنی برای رفع مشکلات خود بیابند فضایی تنش‌زا می‌بینند که بیشترین خشونت و ناامنی به آن‌ها در آنجا روا می‌شود، به همین دلیل فضای خانواده چه ازلحاظ برخورد والدین با یکدیگر و چه ازلحاظ برخورد با فرزند بسیار مهم است و هرکجای این روابط دارای خلل و نقصی باشد تأثیر مستقیم خود را بر کودکان آن خانواده خواهد گذاشت، پرخاشگری یک نیروی نهفته و کنترل‌شده است که درجای مناسب خود تخلیه نشده و زمینه بروز آن محیا نگشته و حال خود را به بدترین شکل ممکن نشان داده است، اگرچه پرخاشگری مانند یک سیل ویرانگر بوده که فرد، خانواده و جامعه را درگیر خود می‌کند اما ازلحاظ اجتماعی، هم قابل‌آموزش و هم قابل‌پیشگیری و کنترل است و می‌توان مانند یک بیماری به درمان و رفع آن فکر کرد و راه‌کارهای مؤثر برای نابودی آن را یافت.

عوامل بسیاری در پرخاشگری افراد دخیل است که از آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره نمود:

v      ناکامی‌های مکرر در مواجه با مسائل اساسی زندگی

v      وجود مدل‌های پرخاشگرانه در محیط کار، زندگی، همکاران

v      تربیت ناصحیح والدین در کودکی و مبتنی بر پرخاشگری

v      عامل وراثت و ژنتیکی

v      اکتساب و آموختن پرخاشگری به‌عنوان یک عنصر محبوب

v      سطح توقعات بالا و انتظارات غیرواقعی

v      نابسامانی‌های خانوادگی

v      تأثیر نامطلوب خشونت‌های رسانه‌های مختلف

بسیاری از کودکان براثر تربیت‌های ناصحیح و لمس صحنه‌های خشونت‌آمیز، پرخاشگری را بهترین راه‌کار برای رسیدن به خواسته‌های خود دانسته به همین دلیل روزبه‌روز میل و رغبت آن‌ها نسبت به این مقوله شوم اجتماعی افزایش پیدا می‌کند، بحث‌وجدل، پرهیز از بردباری، صدمه زدن، درگیری، تخریب، ضرب و شتم و در بسیاری موارد قتل می‌تواند از عواقب دردناک بی‌توجهی به نهادینه شدن پرخاشگری و خشونت در کودکان باشد پس بدین طریق نمی‌توان گفت این مقوله منشأ غریزی و ذاتی داشته و آموزش در حل آن هیچ نقشی ندارد، بلکه آموزش به‌موقع و دقیق و درکنارآن ایجاد فضای امن و تلقین آرامش با دورهمی های دوستانه و وارد نمودن لطافت ذاتی اشعار و بهره بردن از فضاهای مناسبی که فال حافظ بر جو حاکم می‌کند حتی بر عوامل ژنتیکی نیز می‌توان فائق آمده و به فرد کمک کرد تا مشکلات ذاتی و شخصیتی خود را شناخته و سپس به‌راحتی آن‌ها را حل‌وفصل نماید.



شهدا و الگو قرار دادن آن‌ها در زندگی

شهید و شهادت همیشه در فرهنگی غنی اسلامی و ایرانی از قداست خاصی برخوردار بوده و رسیدن به آن‌ها جزء آرمان‌ها و آرزوهای والای افراد بلندهمت و نیک‌سیرت در طی تاریخ پرآوازه این خاک سرافراز است، بامطالعه‌ای هرچند اجمالی در نحوه زندگی و سلوک معنوی شهدا درمی‌یابیم که شهادت فقط یک مقصد نبوده بلکه راهی است پویا که سکون و تحجر در آن جایی ندارد، زندگی سراسر شور و شعور شهدا همیشه بهترین نمونه و اُسوه برای افرادی است که آزادانه اندیشیدن و آزادگی را ستودن جزء اصول اصلی اعتقادات و باورهایشان است، در دنیای امروزی که هجوم بی‌رحم فتنه‌ها و انحرافات یافتن راه را با سختی همراه می‌کند تمسک به سیره شهدا یعنی قرار گرفتن در مسیری روشن و نورانی که مقصد مشخص و راه از سنگلاخ‌ها و خار و خس خالی است زیرا این مردان خدا توانسته‌اند باهمتی راسخ راه را برای پویندگان و طالبان آن هموار نمایند و مردانه بار سنگین پرچم‌داری را بر دوش بکشند.

خدامحوری، محبت به اهل‌بیت، پیرو ولی‌فقیه، حضور همیشگی درصحنه، اطاعت از حق، بصیرت و... را می‌توان در زندگی فردی و جمعی تمامی شهدا به‌وضوح یافت، مبارزه حق علیه باطل که یک‌راه متعالی است که شهدا در مقابل دیدگان همگان ترسیم نموده‌اند، مسیری می‌باشد که نمی‌توان در هیچ برهه‌ای از زمان برای رسیدن به آن از پای نشست، توکل واقعی به خداوند در تمامی مرحله‌های سخت زندگی مانند میدان جنگ و دل نبستن به تجهیزات و امکانات نظامی و وابستگی به قدرتی عظیم‌تر چون خداوند و هوشیاری و بیداری همیشگی دلایلی است که باعث عظمت و قدرت این مردان خدایی شده است و توانسته نام شهید را از پس گذر زمان تا این حد زنده نگه دارد و خواندن وصیت‌نامه‌های آن‌ها بصیرت افزا و راه گشا باشد و آدمی را دررسیدن به صاحب برحقش حضرت ولی‌عصر (عج الله تعالی فرج الشریف) یاری رساند.

آرامشی وصف‌ناپذیر که در تمامی شهدا می‌توان آن را سراغ داشت، پوشالی و توخالی نبوده و در بحرانی‌ترین زمان‌ها با نمودی دوچندان جلوه‌گر می‌شده است که امروزه گمشده دنیای تجملی بسیاری از ما است و آرزوی دست‌یابی به آن با طوفان‌های سهمگین هوای نفس و غلبه تمایلات شیطانی به امری محال و غیرقابل‌دسترس تبدیل‌شده است، آزادی از غل و زنجیرهای نفسانی می‌تواند ما را درراه شهدا قرار داده و مبارزه مداوم با آن ثابت‌قدمی ما را در این عرصه نوید بخشد و عزتی بی‌بدیل را نصیبمان نماید و تکلیفی مهم که بر دوش هر فرد نسبت به خود، خانواده و جامعه‌اش می‌باشد را محقق نموده و به سهولت به این مهم دست پیدا کرد، گره خوردن زندگی این بزرگواران با فرهنگ مقدس عاشورا رمز موفقیت و ماندگاری آن‌ها در این مسیر مهم و ارزشمند است و دشمن با پی بردن به این مسئله می‌کوشد تا با ایجاد فاصله بین ما و این فرهنگ بتواند دوباره تسلط یافته و ارزش‌ها و تفکرات ما را به‌سوی پوچی و بی‌اصالتی سوق دهد.

ارزش‌ها و درس‌های نهفته در اشعار شاعرانی چون سعدی، مولوی، حافظ و... که امروزه افراد با فال حافظ شاید نزدیکی و غرابت بیشتری داشته باشند، نیز اشاره به‌گزینش صحیح سبک زندگی و الگوبرداری از افراد بلندهمت و توجه به روش متعالی آن‌ها در برخورد با خانواده، مسائل کاری، دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌ها و حتی تفریحات این بزرگ‌مردان تاریخ است.



حافظ در ذهن صیانت از بافت تاریخی شهرها راهی برای حفاظت از هویت فرهنگیانسان ها

هویت فرهنگی ملت‌ها موضوعی نیست که در طی چند ماه و دوره کوتاه بتوان آن را ساخت، بلکه نیاز به گذشت میلیون‌ها یا حتی میلیاردها سال دارد تا رنگ واقعی گرفته و عمیق شده و در تاروپود مردمان آن رخنه نماید، در این میان بافت‌های تاریخی به‌عنوان سردمداران هویت و فرهنگ همیشه توانسته‌اند بخش عمده‌ای از مسئولیت حمل هویت ملت‌ها را بر دوش بگیرند و آن‌ها را از پس سال‌ها گاه با زبان نقوش حکاکی شده بر روی خود و گاه با دست‌نوشته‌های تاریخی و گاه با بناها و طاق‌ها، ایوان‌ها، برج‌ها و باروهای خود بیان نمایند، ازاین‌رو است که صیانت از بافت تاریخی شهرها جزء رسالت‌های بزرگ برای مردمان هر دوره در جهت حفظ این هویت فرهنگی نهفته در خشت خشت این بناها می‌باشد، این تاریخ شهرها در کنار هم است که تاریخ کشورها را ساخته و این هویت مردمان آن است که هویت ملت‌ها را بازگو می‌کند و کدام کشور را می‌توان یافت که از مردمانش جداشده باشد.

 بناهای تاریخی که گاه به ابتکار برخی شهرها به اقامتگاه‌های بومگردی زیبایی تبدیل‌شده‌اند، توانسته‌اند به‌خوبی راه ارتباطی مؤثری را بین فرهنگ گذشتگان ما و نوع زندگی امروزی گشوده و روح تازه‌ای در کالبد بی‌جان مکان‌هایی این‌چنینی و هم در جسم خسته و زنگارگرفته آدمی امروز غرق در تجملات و خودباختگی بدمند و ازآنجاکه سنت همیشه لطیف‌تر از مدرنیته توانسته با درون‌مایه آدمی ارتباط برقرار نماید به همین دلیل حضور در چنین فضاهایی ناخواسته آدمی را مجذوب می‌کند، حال‌آنکه اگر چاشنی برخی محافل شبانه این مکان‌های سنتی حافظ خوانی و خواندن غزلیات ناب از این شاعر دوست‌داشتنی ایرانی و تمسک به فال حافظ باشد که حال و هوای سنتی آن را کامل نموده و میراث به‌جامانده از گذشتگان ما را با جلوه‌ای دوچندان در چشم رهگذران آن به تابلو درمی‌آورد و خود در غالب اشعار زبان گویایی می‌شود و چنان لب به توصیف می‌گشاید که زبان سخنوران را قاصر و ناتوان می‌کند و با خنجر لطیف شعر به جنگ پلیدی‌ها می‌رود.

فرهنگ همیشه یک میراث گران‌بها و یک ثروت بی‌بدیل است که باید به شایستگی ارزش آن حفظ گردد تا گذر زمان بر چهره دلربای آن خدشه و خراشی وارد نکند، حفظ داشته‌ها مرتبط با هویت تاریخی هر شهر مسئولیت خطیری است که متولیان امر باید بدان توجه ویژه‌ای منظور دارند، تخریب غیراصولی و تحریف تاریخی بسیاری از بناها به علت بی‌توجهی و بی‌مهری برخی افراد و مسئولان یعنی زیر سؤال بردن ملموس‌ترین هویت تاریخی یک ملت و دخالتی بدون هیچ‌گونه پشتوانه علمی، نظارت و آسیب‌شناسی در عملیات عمرانی در جهت حفظ و تداوم و به‌کارگیری اصولی این بناها یعنی حفظ هویت چند هزارساله ملتی که تمام برهه‌های تاریخی را باشعور و ایمان خود چنان گذرانده و قله‌های افتخار را باصلابت کامل فتح نموده که هر بخشش می‌تواند، کلکسیونی از افتخارات برای یک ملت بزرگ باشد، چه برسد سراسر این تاریخ پرگهر که همیشه ایران و ایرانی را مهد علم و ادب و فرهنگ بیان نموده به‌گونه‌ای که می‌توان در غزلیات ناب شاعران آن شعر و شعر را درهم‌آمیخته و جدانشدنی یافت و بدین ترتیب تمام وجودت پر از حس غرور شد.



مقاله ارزشمند پیرامون حافظ و فال حافظ

فرش قرمز حافظ

فرش قرمز حافظ جزء مراسماتی است که هرساله در تابستان حال و هوای حافظ خوانی را بر شهر حاکم می‌کند و بوی غزلیات ناب آن را می‌توان در آن زمان استشمام نمود، جمع شدن تعداد کثیری از هنرمندان تلویزیون و سینما و انتخاب برترین‌های آن‌ها به بهانه خواندن فال حافظ و اشعار آن و شروع جشن خود می‌تواند ما را به فرهنگ اصیل ایرانی بازگردانده و یادآور فاصله چند هزارساله ما از این یادگار با اصالت شود، برگزاری مهمانی‌هایی که بذر نشاط را در بین افراد جامعه بپراکند خود یکی از توصیه‌های مهم دین ما است اما آنچه اکنون به چشم می‌خورد مخلوط شدن و درآمیختن این مراسم‌ها بافرهنگ‌های بیگانۀ غربی است که نتیجه‌ای جز گره خوردن به بی‌اصالتی و فرورفتن در گرداب خودفروختگی ندارد.

فرش قرمز حافظ هرساله باشکوهی خاصت برگزار می‌شود و محفلی صمیمی و دوست‌داشتنی از بازیگران محبوب ایرانی را گرد هم جمع می‌نماید اما اکنون متأسفانه تا حد زیادی هویت خود را ازدست‌داده و به یک سالن مد و مدگرایی مطلق تبدیل گشته و نماد و الگویی برای جوانان شده است، جوانانی که قرار است ستون‌های این کشور را محکم و استوار نمایند حال چالشی جز مدلینگ را در سر نمی‌پرورانند، توجه به روحیه تنوع‌طلب جوان و هم‌راستا با آن ارائه راه‌کارهایی که مد را در قالبی دینی و متناسب بافرهنگ ایرانی اسلامی ارائه دهد یک مسئولیت خطیر و بزرگ است که باید از سوی مسئولان موردتوجه ویژه قرارگرفته تا در سایه چنین تیزنگری مراسمات زیبایی چون فرش قرمز حافظ را به حواشی ناخوشایند نکشانده و دست‌آویزی برای کسانی که همیشه به دنبال یافتن راهی برای سلطه بر افکار، اندیشه، روح و روان جوان ما هستند باز نگذارد، تمسک به فال حافظ با تعبیر آن اگر اصل در این مراسم قرار گیرد و تنها به یک نماد از آن اکتفا نشود و راهکارهای آن موردتوجه واقعی قرار گیرد دیگر جایی برای نمایش و فرورفتن در مد و مدگرایی باقی نمی‌گذارد.

انحراف در مد شاید در نگاه اول چنان مهم نباشد و توجه دلسوزان و هشدارهای آن‌ها یک نوع وسواس به شمار آید، اما پیامدهای آن شاید خیلی وسیع‌تر از آن باشد که تا حال بدان توجه شده است، انحراف اعتقادی که در اولین گام خود را به نمایش می‌گذارد بزرگ‌ترین و دردناک‌ترین معضلی است که دست بی‌رحم مدگرایی آن را بر گردن جوامع می‌اندازد و به هر سو که می‌خواهد می‌کشد، گرفتار شدن در رذایل اخلاقی یعنی طعم تلخ فرورفتن در باتلاقی را چشیدن که یک نوع مد به صاحبان خود تلقین می‌کند. مدها با زبان رنگ و طرح فرهنگ‌ها را ناخواسته به جامعه وارد می‌کنند برخی از آن خشونت و برخی دیگر بی‌بندوباری، گاه آدمی را در اسراف غرق کرده و گاه میل سیری‌ناپذیر تجمل‌گرایی را در آدمی به حد طغیان می‌رسانند حال اینکه بهره بردن از فال حافظ با تعبیری درست و واقعی می تواند گره کشای خوبی در این میان باشد.

فال حافظ با پراکندن شمیم زیبا و عطر دلنواز غزل نفس پاک آدمی را بیدار کرده و وی را به این حقیقت محض راهنمایی می‌نماید که اگرچه میل به زیبایی در سرشت آدمی خانه کرده اما مسلماً آنچه از سوی غرب به جامعۀ ما تزریق می‌شود چیزی متمایز با آن خواهد بود، انحرافات جنسی و تابع بی‌چون‌وچرای غریزه بودن، تحریک امیال نفسانی هدفی است که از ورود این عناصر دنبال می‌شود تا جوانان کشور را در دام شکست و ناکامی، تضییع انرژی عاطفی و ذهنی و روانی،، اضطراب، بحران هویت، بی‌ارادگی محض و... گرفتار کرده و به‌جای تمرکز بر زیبایی‌های واقعی و درونی که ریشه در ذات آدمی دارد افکار وی را در این مسائل پوچ مشغول و اسیر نماید.



تازه ترین نظرات و مطالب کاربران محترم

شما هم می توانید مطالب خود را ثبت نمایید
ایمیل وارد شده با ارسال کد یک بار مصرف، ابتدا تایید می شود و سپس پیام شما ارسال می شود، بنابراین ایمیل خود را به درستی وارد نمایید.
تمامی پیام هایی که در متن وارد شده، فاقد شماره موبایل جهت پاسخگویی باشند، به طور اتوماتیک توسط ربات سایت، حذف شده و به دست کارشناسان نمی رسد، بنابراین در پایان متن پیام، حتما موبایل و یا واتساپ خودتون را وارد نمایید.

این عبارت را در کادر زیر وارد نمایید:

"هزار و چهارصد و شصت و نه"





تعبیر و تفسیر اصلی فال حافظ از دیوان حافظ